Logótervezés

A logó a márka legláthatóbb ismertetőjegye, amely egyben a cég identitását is tükrözi.

A legfontosabb lépés az, hogy megértsük miért van szükség (új) logóra. Több olyan szempont is van ami miatt lehet, hogy nem jól működik a logó.

Ilyen szempontok lehetnek: elavultság, nem az aktuális trendekhez való illeszkedés. Továbbá előfordulhat, hogy a logó korlátozottan felhasználható, nem jól közvetíti a márka üzenetét vagy, hogy még nincs elkészült és alkalmazott logó.

A logó, mint legfőbb arculati elem:

Az alapvető arculati elemek legfontosabb része és mivel fő feladata, hogy hosszú éveken át fémjelezze a cég megjelenését így fontos, hogy minden szempontból jól átgondolt és megfelelően kivitelezett legyen.

Mit kell tudnia a logónak?

Ahhoz, hogy a leendő ügyfelek / vásárlók gyorsan, később automatikusan képesek legyenek felismerni, valamint egy pozitív gondolattal a márkához társítani a logót fontos, hogy az alábbi szempontoknak megfeleljen:

  • Egyszerű
  • Egyedi
  • Könnyen megjegyezhető
  • Profizmust és értéket sugalló

A sikeres végeredmény érdekében a legfontosabb, hogy a cégvezetés pontosan tudja, hogy milyen üzenetet szeretne kommunikálni a márka logójával.

Kreatív folyamat

Cégünk számos ügyfelének készített már teljes arculati tervet, beleértve ebbe természetesen az adott márka logóját is.
Nézzük hát sorra, hogy milyen lépések útján jutunk el a megrendelő tetszésének leginkább megfelelő változat elkészültéig.

A stratégia és vizuális irányok meghatározása, kialakítása. Egy részletesen kidolgozott brief legfontosabb ismérve, hogy tökéletesen vissza tudja adni a megrendelő minden ötletét, elképzelését.

A felmért igényeinek megfelelően többféle koncepciót is kialakítunk, majd a legmegfelelőbbeket részletesebben is kidolgozzuk.

Színes, fekete-fehér és egyéb kialakítású logó verziók bemutatása néhány lehetséges felhasználási mód bemutatásával (mockup előnézetekkel).

A kiválasztott logó pontos kiszerkesztése, a fő színek pontos meghatározása.

A logót különböző formátumokban és változatokban is elkészítjük.

Elkészítjük az arculati kézikönyvet. – Az arculati kézikönyv egy adott szervezet/cég arculati megjelenésének formai elemeit, azok használati szabályait összesítő dokumentum, amely a brand megjelenésének egységességét biztosítja.

Előtte – utána

Felhasználási módok

A profi kisugárzás, erőteljes üzenet eléréséhez vagy épp ahhoz, hogy cégünk a konkurenciát megelőzhesse, egységes megjelenés, arculat és brand identitás is szükséges ezért a lehető legtöbb helyen alkalmazni kell a logót.

De hol és milyen formában? A teljesség igénye nélkül a legelterjedtebb felhasználási formák:

 

  • Névjegykártyákon
  • Termékcsomagoláson
  • Weboldalon (akár annak favicon-jaként is)
  • Közösségi média profilok és bannerek
  • Online- és offline hirdetések
  • Vállalati levélpapírok (számlák, belső dokumentumok)
  • Céges ajándéktárgyak (tollak, pólók, bögrék stb.)

Összegezve:

Az immáron elkészült logónk legfőbb feladata tehát a vizuális azonosítás. Leendő ügyfeleink/vásárlóink a másodperc tört része alatt hoznak döntést arról, hogy minket választanak-e, tőlünk vásárolnak-e. Ezt a döntést is segítheti egy gondosan megtervezett és profin kivitelezett logó.

Bárka Szeged

Arculattervezés

MEZŐGROUP

Arculattervezés, Webfejlesztés

Gidrán Egyesület

Arculattervezés, Webfejlesztés
Továbbiak betöltése All items have been loaded

Ideje beszélnünk a projektedről?

Vissza a tetejére