Ilyen szempontok lehetnek: elavultság, nem az aktuális trendekhez való illeszkedés. Továbbá előfordulhat, hogy a logó korlátozottan felhasználható, nem jól közvetíti a márka üzenetét vagy, hogy még nincs elkészült és alkalmazott logó.
Az alapvető arculati elemek legfontosabb része és mivel fő feladata, hogy hosszú éveken át fémjelezze a cég megjelenését így fontos, hogy minden szempontból jól átgondolt és megfelelően kivitelezett legyen.
Ahhoz, hogy a leendő ügyfelek / vásárlók gyorsan, később automatikusan képesek legyenek felismerni, valamint egy pozitív gondolattal a márkához társítani a logót fontos, hogy az alábbi szempontoknak megfeleljen:
A sikeres végeredmény érdekében a legfontosabb, hogy a cégvezetés pontosan tudja, hogy milyen üzenetet szeretne kommunikálni a márka logójával.
Cégünk számos ügyfelének készített már teljes arculati tervet, beleértve ebbe természetesen az adott márka logóját is.
Nézzük hát sorra, hogy milyen lépések útján jutunk el a megrendelő tetszésének leginkább megfelelő változat elkészültéig.
A stratégia és vizuális irányok meghatározása, kialakítása. Egy részletesen kidolgozott brief legfontosabb ismérve, hogy tökéletesen vissza tudja adni a megrendelő minden ötletét, elképzelését.
A felmért igényeinek megfelelően többféle koncepciót is kialakítunk, majd a legmegfelelőbbeket részletesebben is kidolgozzuk.
Színes, fekete-fehér és egyéb kialakítású logó verziók bemutatása néhány lehetséges felhasználási mód bemutatásával (mockup előnézetekkel).
A kiválasztott logó pontos kiszerkesztése, a fő színek pontos meghatározása.
A logót különböző formátumokban és változatokban is elkészítjük.
Elkészítjük az arculati kézikönyvet. – Az arculati kézikönyv egy adott szervezet/cég arculati megjelenésének formai elemeit, azok használati szabályait összesítő dokumentum, amely a brand megjelenésének egységességét biztosítja.
A profi kisugárzás, erőteljes üzenet eléréséhez vagy épp ahhoz, hogy cégünk a konkurenciát megelőzhesse, egységes megjelenés, arculat és brand identitás is szükséges ezért a lehető legtöbb helyen alkalmazni kell a logót.
De hol és milyen formában? A teljesség igénye nélkül a legelterjedtebb felhasználási formák:
Az immáron elkészült logónk legfőbb feladata tehát a vizuális azonosítás. Leendő ügyfeleink/vásárlóink a másodperc tört része alatt hoznak döntést arról, hogy minket választanak-e, tőlünk vásárolnak-e. Ezt a döntést is segítheti egy gondosan megtervezett és profin kivitelezett logó.