Márkaépítés

Neked is szükséged van márkaépítésre ha:

  • Céged fejlődésének korai fázisban van
  • Már működő vállalkozásod rejtett értékeinek feltárása a célod
  • Vállalkozóként elérkezettnek látod az időt, hogy céged új szintet lépjen

Mit kell róla tudnod?

A márkaépítés alapvető célja az, hogy a potenciális ügyfelek és/vagy vásárlók lehetőleg minden esetben a Te céged által kínált termékeket és szolgáltatásokat részesítsék előnyben a konkurenciával szemben.

Ennek a folyamatnak elvégzése közben a fókusz minden esetben arra összpontosul, hogy a brandépítés eredményeképpen a fogyasztók döntő többségben a Te márkádat válasszák.

“Róma sem egy nap alatt épült fel” alapon a brandépítés sem egy rövid művelet, viszont megfelelő stratégiával képes lehetsz elérni azt, hogy márkád a fogyasztók tudatába ragadva állandó és márkahű vevőközönséget biztosítson.

Márkaépítés lépésről lépésre

Az alapok

A cél meghatározása érdekében fontos, hogy megfogalmazódjon bennünk, hogy mit is akarunk a brandépítéssel elérni. Ezután már nincs is más hátra, mint egy „ütős”, könnyen megjegyezhető márkanév megalkotása és az, hogy pozícionáljuk magunkat a piacon. Ez azt jelenti, hogy már a folyamat legelején egyértelműsíteni kell, hogy milyen értéket szeretnénk képviseltetni márkánkkal.

Design megalkotása

A színvilág, a használt betű- és ikonkészlet, valamint a tömör, de hangzatos szlogen mellett a legjelentősebb feladat a logó megtervezése. A logó az az arculati elem, amely a legmeghatározóbb szereppel bír a márka megkülönböztethetőségét illetően. Egy gondosan megtervezett, könnyen megjegyezhető, pozitív üzenettel bíró logó már önmagában félsiker.

Kommunikáció

Minden, az előző pontokban részletezett lépések után a legnagyobb figyelmet a márka-kommunikációnk, a médiában való szerepeltetés, valamint úgy összességében a marketing stratégiánk következetes kidolgozására kell fordítani. Érdemes megfogalmazni majd összesíteni minden brand-stratégiai irányt (így például a kínált termék/szolgáltatás lehetőségeit, előnyeit, hátrányait, a kihívásokat, brand-pozícionálást, a márka legfőbb üzenetét), majd ezeket átgondolva vágjunk bele egy jól felépített reklámkampányba.

Hitelesség

Márkád folyamatos és megingathatatlan népszerűségét csak úgy tudod fenntartani, ha az előbb említett reklámozás folyamán terméked és/vagy szolgáltatásod valódi értékeit kommunikálod. Amennyiben a vásárló tényleg azt kapja, amit a reklámban látott és hallott, úgy elégedett lesz és könnyebben alakul ki benne a márkád iránti ragaszkodás.

Márkaélmény

Végül ha minden az eddigi pontban említettek összessége a lehető legkedvezőbb végkifejletet generálja -és miért is ne lenne így?!- úgy terméked/szolgáltatásod kiváló márkaélményt biztosít majd. Ez több szempontból is kedvezően tud hatni az üzleti sikereidre. Hiszen amellett, hogy a fogyasztók egymásnak nagyobb valószínűséggel fogják ajánlani az általad kínáltakat, idővel egy újabb termék/szolgáltatás bevezetésénél már a kezdetektől magasabb áron kínálhatod azt.

Ideje beszélnünk a projektedről?

Vissza a tetejére