Weboptimalizáció

Honlapod eléréseinek száma nagyban függ a webhelyed optimalizáltságán.

A digitális világ szereplőjeként a legfontosabb célod, hogy célközönséged megtaláljon, kapcsolatba lépjen veled vagy vásároljon tőled.
Mára elengedhetetlen, hogy weboldalad teljesen optimalizált legyen annak érdekében, hogy a különböző keresőmotorok találati listáin minél jobb pozíciót foglalhasson el.

Nem jönnek a várt számok?

Amennyiben saját vagy céged honlapjával kapcsolatban felmerültek már benned a következő kérdések:

• Miért nem produkálja a weboldalam a kívánt látogatottsági számokat?
• Miért nem szerepel a webhelyem az első keresési találatokat felsorakoztató oldalon?
• Ha mégis rátalálnak, miért nem valósul meg a konverzió?

-nos, ebben az esetben a három kérdésre ugyanaz a válasz: Az oldal rosszul optimalizált, nem keresőbarát.

Mitől lesz egy honlap keresőbarát?

Keresőbarát jelzővel azt a weboldalt lehet illetni, amely minden technikai szempont alapján (SEO, gyors oldalbetöltés, responzív design, megfelelő tartalmi elemek, stb.) megfelel a keresőmotorok keresési- és listázási feltételeinek.

Ha a már sokat emlegetett optimalizálást, mint folyamatot szeretnénk definiálni, úgy a legegyszerűbb magyarázat rá az, hogy egy olyan a weboldaladat érintő szerkezeti, tartalmi és technikai beállítások összessége, melynek eredményeképpen a megfelelő keresőkifejezésekkel weblapod a keresési találatok listájának élére vagy ahhoz igen közel tud majd elhelyezkedni a megcélzott piac telítettségétől függően.

Az optimalizáció főbb szempontjai

Weboldalad folyamatos biztonságának fenntartása érdekében nélkülözhetetlen, hogy a webhely szoftveres infrastruktúrája időről-időre frissítve legyen.

Amennyiben webshopot üzemeltetsz, úgy honlapod biztonságán túlmenően vásárlóid adatainak biztonságáért is Te felelsz. A felhasználói személyes adatok 100%-os biztonságban tartása érdekében fontos tehát, hogy minden a GDPR törvényekben foglaltaknak megfelelően működjön.

Nem elhanyagolható szempont az sem, hogy a Google hátrányban részesíti (értsd: a találatok között hátrébb rangsorolja) azokat a honlapokat, amelyek SSL tanúsítvány nélkül működnek.

Felhasználói részről a konverzió megvalósulását kockáztatja egy több másodperces betöltési késés. Ez az idő ugyanis pont elég ahhoz, hogy megzavarja a felhasználó gondolatait, így könnyen elhagyhatja az ez idő alatt még mindig nem betöltődött weboldalunkat. Viszont ha a látogató villámgyorsnak érzékeli a honlapodat, szinte teljesen biztos a siker.

A Google találati listán való rangsorolásának egyik fő tényezője a websebesség. A Facebook pedig a hírfolyamában kevesebbszer jeleníti meg azokat a webhelyeket, amelyek betöltési ideje igen lassú.

A legkülönfélébb információkat nyerhetjük ki például a Google Analytics kimutatásaiból, -a teljesség igénye nélkül- így például:

• mikor és melyik országból, régióból érkeztek az oldalunkra
• pontosan mit- és azt mennyi ideig tekintette meg a látogató
• az éppen futó- vagy a már véget ért reklámkampányunk sikereiről vagy éppen hibáiról szóló kimutatás
• honlapunk legnépszerűbb és legkevésbé látogatottabb részeinek elemzései.

Ideje beszélnünk a projektedről?

Vissza a tetejére