Stratégia, Videó, Web

Marketing edzésterv 2026 – Tippek vállalkozóknak valódi eredményekért

Mit tehetünk, hogy cégünk látható és versenyképes legyen? Milyen trendekre érdemes figyelni, hogy vállalkozásunk valóban fejlődhessen?

Körbenéztünk, hogy mit érdemes a leginkább átgondolni a marketing stratégiánkkal-, tartalmainkkal kapcsolatban.

A világgazdaság bizonytalansága továbbra is kihívások elé állítja a vállalkozásokat. Sok cég költségeket csökkent, optimalizál, akár létszámot is csökkent – és sok vállalkozás a marketinget látja elsődleges „lefaragható tételnek”. Valójában a marketing a nehéz gazdasági időkben fontosabb, mint valaha. A marketing nem luxus, hanem befektetés, amely hosszú távon megtérül. Különösen akkor, amikor mások visszavonulnak.

Több videó, de okosabban

A tavalyi évben az átlag internetfelhasználók 2025-ben hetente megközelítőleg 17 órát töltöttek online videók megtekintésével. A videó nemcsak a konverziót, de weboldalunk SEO-ját is javítja, mivel növeli a felhasználók által az oldalon eltöltött időt és pozitívan befolyásolja a tartalom minőségét.

Friss felmérések szerint az AI videók elterjedésével a felhasználók 70%-a aggódik a tartalmak hitelessége miatt70%
70%
A marketing szakemberek 68%-a szerint a külső ügynökség által készített videóik jobb minőségűek és professzionálisabb benyomást keltenek.68%
68%
A tavalyi évben a megkérdezett szakemberek 81%-a szerint, cégük külön büdzsét tartott fenn videomarketingre.81%
81%

Márkaismertség – következetes jelenlét

Egy kihívásokkal teli gazdasági környezetben kulcsfontosságú, hogy az ügyfelek emlékezzenek márkánkra. Statisztikai elemzések alapján fél év kihagyás több mint 20% visszaesést eredményezhet márkaismertségünk szempontjából.

A bizalom és hitelesség támogatására hasznos:

  • új imázsfilm a cégről vagy termékbemutató,

  • weboldal frissítése,

  • tartalmi megjelenések rendszeressége.

Naprakész weboldal – több mint konverziós pont

Egy jól optimalizált weboldalnak egyértelmű felhívásokkal kell rendelkeznie, könnyen-, többféle eszközön kezelhetőnek és gyorsnak kell legyen. A felhasználói élmény akkor lesz pozitív, ha emellet vizuálisan is vonzó amivel weboldalunkon találkoznak.

  • gyors, mobilbarát

  • könnyen navigálható,

  • letisztult vizuális elrendezésű,

  • struktúrált adatok

  • keresőoptimalizált.

 

Folyamatos alkalmazkodás

Új szolgáltatás bevezetése, ármodell módosítása vagy a termékek csomagolása hatékony eszköz lehet. Ez segít megkülönböztetni a céget a versenytársaktól.

  • új kommunikációs csatornák kipróbálása (pl. videó),

  • közösségi platformokon edukációs szerep felvállalása,

  • az ügyfelek valós problémáira épülő tartalom.

Mit tegyünk, hogy jöjjenek az eredmények?

Végső soron az időnk, tudásunk és kapacitásaink határozzák meg, hogy megvalósítsuk új terveinket.

Ha házon belül nincs minden kompetencia (videó, szöveg, web), gyakran sokkal költséghatékonyabb külső profikkal dolgozni, mint „olcsón megoldani” és gyenge eredményt produkálni.

A nehéz gazdasági környezetben azok a cégek nyernek, akik:

  • nem tűnnek el,

  • következetesek,

  • értéket kommunikálnak.


Eredeti megjelenés: 2023
Frissítve: 2025. december

További írásaink