Design

Arculati kézikönyv. Tessék?

Arculati kézikönyv részletek egy látványképen.

Mi az az arculati kézikönyv és mire jó?

 

A partnerek és potenciális vásárlók első benyomása a márkáról abban a pillanatban alakul ki, amikor először találkoznak annak jellegzetes küllemi formájával.

Így tehát az értékesítés és vásárlás közötti legfontosabb és egyben legkritikusabb pont az, hogy a(z) ügyfél/vásárló képes-e egyértelműen beazonosítani, megkülönböztetni, megjegyezni a szervezeted/céged.

A(z) ügyfelek/vásárlók gyakrabban fordulnak egy jól felismerhető márkához, melyhez pozitív érzelmi behatást társítanak, így a megkülönböztethetőség márkahűséget és hosszú távon eredményesebb értékesítést biztosít.

Az arculati kézikönyv egy adott szervezet/cég arculati megjelenésének formai elemeit, azok használati szabályait összesítő dokumentum, amely a brand megjelenésének egységességét biztosítja.

A tartalmában pontos arculati kézikönyv, a legkiválóbb eszköz lehet arra, hogy vállalkozásunk annak folyamatos és tudatos használatával kiváló márkaazonos vizuális kommunikációt folytasson.

Egy az adott márkát remekül kommunikáló arculati kézikönyv a következőket tartalmazza:

 

Logó:

A logót különböző formátumban jelenítjük meg, mely változatok jól szemléltetik a méretkorlátozásokat, a vertikális és horizontális elrendezést, továbbá a jól láthatóságához és megkülönböztethetőséghez szükséges logó körüli üres területet, a különböző színváltozatokat, valamint a logó különböző háttérrel történő megjelenítését. Az egységes ábrázolás mellett, egy rövid ismertető szöveg kíséretében külön bemutatásra kerül a cég emblémáját alkotó grafikai és szöveges elemek.

Színhasználat:

A színek jelentéssel bírnak így fontos, hogy amikor a vállalkozás számára meghatározzuk a fő szín(eke)t, tudnunk kell, hogy azzal jelzéseket küldünk partnereink illetve vásárlóink felé. A kézikönyv ezen része ábrázolja a márka mindenkori vizuális megjelenéseiben (így a logónál, a tipográfiát illetően, az online felületeken -főként weboldal-, nyomtatott megjelenéseken, de akár a termékek külleménél is) következetesen használt elsődleges, másodlagos és harmadlagos színeket. A színpaletta tartalmazza a színes bontásokat a CMYK, RGB, HTML és PANTONE színtér számára, valamint a szín-hierarchia is megjelenítésre kerül.

Tipográfia:

A tipográfiai ismertető tartalmazza a márkához gondosan kiválasztott -úgynevezett- font, azaz betűkészlet betűstílusainak (megjelenített betűformák, -alakok, PFM családok, betűkövérség, betűvastagság) a webes felületeken, a közösségi médiában, a termékeken, valamint a nyomtatott anyagokon megjelenő alkalmazási formáit.

Összefoglalva

Annak érdekében, hogy bármely márka hatékony legyen fontos, hogy arculatát illetően konzisztensnek kell lennie.
Az egységes megjelenés professzionalitást sugal és bizalmat ébreszt a vállalkozás partnereiben, a termék/szolgáltatás vásárlóiban.
A kulcs tehát a konzisztencia, amelynek mindenkori fenntartásában játszik nagy szerepet egy jól megszerkesztett, tartalmilag pontos arculati kézikönyv.

Vissza a tetejére